View Single Post
Sitat av matwoo Vis innlegg
Først og fremst jeg har kontaktperson kommer opp på alle avtaler, tar i mot alt av hjelp. Men funker neppe, kanskje psykiatri er bra for meg?

Noen som har erfaring med psykiatri, det er vell ikke samme opplegg som på institusjonen? Låst inne 24/7 får ikke barbere eller røre kniver, de må se på deg klippe negler. Er det så strengt på psykiatri?
Vis hele sitatet...
Det kan være så strengt, men det er hvis de anser det som et behov. Hvis du prøver å skade deg selv eller andre, så blir det en konsekvens av den handlingen. Prøv å bygg tillit til de rundt deg.

Du må komme i ordentlig behandling. For å vise at du har et behov for behandling, vil du ikke komme noe vei med sinne eller trygling. Du må legge fram problemene dine på en ryddig og rolig måte. Folk har mye mer lyst til å hjelpe når man oppfører seg bra.

Prøv å skrive ned det du sliter med, symptomer osv, da har du en liste du kan se på når du skal prate med en lege.
Behandling er ikke ment å være lett, da må du faktisk ta opp vanskelige ting også. De kan ikke hjelpe deg, hvis du ikke har lyst til å være med for å hjelpe deg selv!

Det er ingen på nettet som kommer til å ha et magisk svar som løser alle dine problemer.

Er det noe konkret du lurer på? Jeg har en del erfaring, og det er det mange andre brukere som også har.