View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Samtidig så ryker desverre bil-sertefikatet ditt muligens(om du har det) dersom du gir beskjed til lege eller psykolog. Det er det som er helt jævlig med ruspolitikken vi har her i landet og en av grunnene til at rusreform trengst. Det er svært mange i din situasjon som trenger hjelp, men ikke våger å be om det. Likevel tror jeg utvilsomt det er verdt og miste lappen på.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne vite noe statestikken på hvor ofte dette skjer og i hvilke tilfeller. Regner det som skremselspropaganda som ikke er særlig bra å spre og skremmer folk fra å søke hjelp.

Veit bare om en som har mista lappen forhold til innrøm rusbruk og det var en som kjørte av veien.

Har x antall venner med rusproblemer som går til psykolog og rus dps uten at det får konsekvenser for førerkortet, men de kjører ikke i rusa tilstand og er ikke avhengig av bil i hverdagen til og fra jobb mens de er rusa eller dagen etter rus.
Har selv vært åpen med fire psykologer om hasj og piller og førerkortet har aldri blitt nevnt en eneste gang. Jeg veit selvfølgelig at det skjer at noen mister lappen om man vurderes til å være uskikket trafikant men det hadde vært interessant å se en statestikken på hvor ofte det skjer og i hvilke tilfeller. Om det er tilfeldig rusnivå eller noe man kan ta utgangspunkt i og sammenligne med, og om det er skjellig grunn til mistanke om at fører finner på å kjøre rusa eller om den fratas på pur faen.
Har inntrykk av at man bare hører de dårlige historiene på dette forumet og at det gir et feil bilde av hvor hyppig dette skjer på ekte.