View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av jatra Vis innlegg
Setter stor pris på alle svar og erfaringer! Hadde faktisk ikke trodd at jeg skulle få noe respons her.
Føler meg ikke like deppa lenger, men drikker og fester typ en eller to ganger i løpet av en uka. Merker uansett at det fucker opp for meg og jeg vet at jeg burde la vær. Har ihvertfall blitt bedre til å sørge for at jeg kommer meg på jobb og holder avtaler. Vet at jeg trenger å åpne meg for venner og psykolog, men det har jeg ikke klart ennå.
Vis hele sitatet...
Kan være du har en bra periode nå, kanskje tilfeldig eller kanskje fordi du opprettholder hjernens sug etter cola med jevnlig påfyll. Jevnlig nok påfyll kan være annenhver uke eller hver tredje uke det, men dette bruket over lang tid vil gi hjernen behov for enda oftere. Det har allerede hatt negative virkninger for deg og kommer til å gjøre enda mer skade på psyken din jo lengre du opprettholder bruken. Ikke lur deg selv til å tro at det ikke gjør skade fordi du bare bruker det noen ganger i måneden. Cola er kanskje det mest ødeleggende rusmiddelet på dopamin og serotonin reseptorene i hjernen og der det skal produseres normale nivåer lykke og følelser vil slutte å produsere det så du føler deg deprimert og værre blir det. Holder du på i mange år sånn som dette har ikke hjernen mer igjen å gi og det tar over et år rusfri å reparere, mange syns det å være rusfri da er en million ganger mer deprimerende enn cola nedturen og fortsetter å ruse seg. Slutter du heller før enn seinere vil hjernen reparere seg over kortere tid og du har større sjanse til å komme på rett kjøl igjen. Please slutt a!