View Single Post
Jeg har over lengre tid, og spesielt det siste året hatt problemer med å kontrollere rusbruken min. De fleste vennene mine tar drugs, men har da et relativt sundt forhold til det. Jeg har spesielt det siste halvåret følt at jeg har mistet kontrollen. Jeg begynte med å sitte oppe alene og drikke og ta kokain etter at at feste var slutt. Har kommet til det punktet hvor jeg ikke kjenner igjen meg selv. Det går utover økonomien, jobben og det meste i hverdagen. Jeg tar ikke rusmidler hver dag, men når jeg drikker så ender det som regel alltid opp med at jeg tar drugs. Sliter også en del psykisk og jeg vet at veldig mye av det kommer av rusbruken. Går til psykolog nå, men jeg klarer ikke å være ærlig eller si ting som det er. Jeg får alltid dårlig samvittighet og angrer rett etterpå, men to dager senere så er det som at det aldri har skjedd- og jeg gjør det på nytt når neste mulighet kommer. Dette er vel ikke noe spørsmål, men vil gjerne høre deres tanker og få noen tips om hvordan edrue-jeg kan ta ansvar og være ærlig om hva jeg sliter med.