View Single Post
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg har stort sett lest det meste her de siste årene, og kan ikke huske en tråd om detaljert beskrivelse for hvordan man skal få ADHD-medisin. Har søkt etter ADHD også, og mener jeg har fått med meg alle trådene. Dersom ingen av oss finner denne tråden, kommer jo legen mest sannsynlig med løgn? Tror han i det minste overdriver veldig, og bør bli konfrontert med det.
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til å anta at han lyver, vi har tråder der folk selvdiagnostiserer og vil ha ritalin eller de mener å ha ADD og vil ha en resept.

Jeg kjørte kun et raskt søk på google med "site:freak.no ritalin" og disse var på forsiden, fant langt flere etterhvert. Leger er mennesker de også, og selv om jeg irriterer meg over konklusjonen har han definitivt et poeng. Har sett venner få utskrevet x ant brett paralgin forte og/eller morfinpreparater etter operasjoner eller andre inngrep, som overgår deres behov med flere mil. Andre reseptbelagte midler også. Legene som gjorde dette hadde nok de beste intensjoner, og legen i denne artikkelen har sett baksiden av disse.

Det er hele tragedien - leger vil jevnt over gjøre sitt beste for pasientene sine, og innimellom skriver de ut for mye, noen blir også lurt, og følgelig blir leger som ser dette mer restriktive etter å ha sett skaden. Uten å vite noe om hans tidligere hyppighet for bruk av reseptblokka er det tåpelig å anta han ikke gir folk som trenger piller, det de trenger.