View Single Post
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
276
Jeg vet ikke hvilke tilfeller her på forumet legen tenker på, så ja. Det er helt riktig at jeg egentlig ikke har noe grunnlag å uttale meg om dette på. Det jeg mente var egentlig bare at de fleste tråder jeg har sett her, der TS spør etter tips for å få legen til å skrive ut ønskede medisiner, tilsynelatende bygger på en frykt for å bli misforstått av legen og derfor bli nektet. I de fleste av tilfellene vil jeg tro alt som trengs vil være at vedkommende legger fram situasjonen for legen slik de gjør det her (sett at det er sant da selvfølgelig). Kan heller ikke huske å ha sett noen bli oppfordret til å lyve. Jeg fikk litt inntrykket av at legen tolker det å spørre om slike råd på Freak som en indikasjon på at personen prøver å jukse til seg medisiner han eller hun er bevisst på at egentlig burde nektes. Men selvfølgelig er det jo også en stor sjanse for at legen har lest mye mer på forumet her enn meg selv.

Jeg mente heller ikke på noen måte at jeg synes leger er for strenge med å skrive ut resepter. Etter egen erfaring, vil jeg snarere mene det er tvert om. Har blitt overrasket over hvor raske leger er på å skrive ut B-preparater, som en psykiater bare ville gjort som siste utvei.