View Single Post
Hei ��

Trenger litt hjelp her...

Jeg kjøpte for en tid tilbake en bilstol på en kjøp og salgsiden på facebook. Stolen ble fremstilt som minimalt brukt, og kun stått lagret de to siste årene. Kjøpesummen var 1500,-, som ble vippset over. Stolen ble hentet av en bekjent, og når jeg får stolen viser det seg at det er ei intens lukt av den. Stolen ble derfor demontert for vasking. Da viser det seg at det er mugg på den, og i tillegg er den svært skitten. Jeg tar umiddelbart kontakt med selger, og ber om å få hevet kjøpet, og referer til kjøpsloven. Hun er ikke enig i at stolen er så ille, og etterhvert kommer det frem at stolen er kjøpt brukt, men at hun ikke har brukt den... I tillegg viser det seg at hun har oppgitt feil produktinformasjon, slik at jeg har fått en annen stol enn det jeg trodde jeg kjøpte. Det har vært mye frem og tilbake, men til slutt kommer hun med en uttalelse om at jeg skal få pengene når hun får penger. Etter det hørte jeg ikke noe fra henne, og pengene fikk jeg aldri. Saken gikk til Forbrukerrådet, og de klarte ikke å få henne i tale. Deretter gikk den til Forbrukerklageutvalget, som nå har avslått kravet mitt basert på at innklager har erkjent at hun skal betale tilbake pengene. Dette til tross for at hun ikke har betalt tilbake. For meg virker det litt lettvint. Er det bare å si at du skal betale tilbake, og så berger du "ræva di"? Hvilke rettigheter har jeg nå?

Hadde satt veldig stor pris på tilbakemeldinger på dette ��
Sist endret av Kanutten1973; 7. mars 2018 kl. 12:01.