View Single Post
Ved å ha pengene mine i bitcoin så tar jeg et politisk standpunkt. Jeg viser fingeren til staten med sitt råtne finanssystem. Dersom vi skal innføre et kontantfritt samfunn så skal det skje på folkets premisser og ikke korrupte politiker og en rik elite som skuer seg på andres nød.

At prisen går opp og at bitcoins blir verdt mer i kroner er altså en bieffekt. Penger er ikke drivkraften rundt mitt engasjement for bitcoin, men samtidig takker jeg ikke nei. Jeg lever godt under fattigdomsgrensen og tapte et par årslønner da bitcoin crashet totalt (regnet i kroner fra toppen). Jeg har dog aldri sagt hvor mange bitcoins jeg har eller hva jeg definerer som en årslønn. Så den kommentarer betyr ikke mye.

Gjør det meg til en spekulant? Muligens. Min kommentar var en personlig efaring som jeg antar gjelder andre som bruker bitcoin også. Men jeg driver ikke med noe særlig kjøp/salg av bitcoins, så føler ikke at definisjonen din treffer helt. Det kan godt være jeg er i gruppen "de færrerste", men om noen år vil dette endre seg.