Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Det er ikke det intellektuelle det kommer an på, det er heller din hjertetilstand, motivene dine, og hvor ydmyk du er som har utrolig mye å si.
Vis hele sitatet...
Svadasvar. Det du seier er her at om folk ikkje kjem fram til det samme som deg, så les dei feil, har feil innstilling etc.

Det er ein hersketeknikk, og ikkje svar på spørsmålet om kvifor du veit du har rett. For eg kan nytte akkurat samme argumentasjon mot ditt syn, du har feil innstilling, feil motiver og er for lite audmjuk, og les tekstane feil.
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Igjen er det flere detaljer som ligger til grunne for det jeg sier nå også, detaljer som jeg antar du ikke har kjennskap til, jeg kan forstå at det kan virke som tåkefyrste snakk det jeg sier, men det er simpelthen siden vi har forskjellig kunnskap vi har tilegnet oss. jeg snakker i utgangspunktet om ting jeg allerede har kunnskap om. håpe det var godt nok forklart.
Vis hele sitatet...
Du forsøker ikkje ein gang å forklare; du konstanterer at eg ikkje har kunnskapen (det kan vere eg ikkje har), og antar at eg er uvillig til å skaffe meg kunnskapen - ei rimelig arrogant holdning.

Så kan du slutte med svadasvara dine, og faktisk forklare kvifor du har rett, og alle som er ueinige tar feil? Ei objektiv forklaring gjerne...