Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
375
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eit poeng du har dradd fram gjentatte ganger, utan anna underbygging at du veit at du har rett, og bibelen beviser det. Kvifor veit du kva som er rett lære? Og korleis kan det ha seg at teologer som bruker år på studier ikkje greier å avsløre det?
Vis hele sitatet...
Grunnen til det er helt enkelt at det er for mye å utdype, jeg har måttet studere i flere år selv, og jeg kan ikke sitte å forklare det på noen minutter på et forum, jeg ville bare gi pekepinn i rett retning til TS.

Det at teologer ikke klarer å "avsløre" det er det faktisk også en forklaring på i bibelen, men dette vil jeg ikke gå videre inn på, fordi jeg tror at du ikke vil forstå det, vi sitter ikke med samme kunnskap, derfor så blir det som å snakke til en vegg.

sannhet får kastet kverulering,teorier og absurde meninger etter seg. jeg er ikke modig nok til å sitte på et anonymt forum å kaste ballen fram og tilbake, det er heller nedbrytende for meg. håper du forstår sike'

Edit: og i motsetning til det mange tror så er ikke bibelen selvmotsigende, derfor så menes det som står der (selfølgelig ikke om det er tatt ut av sammenheng fra temaet det er snakk om i bibelen)
Sist endret av Dudew8; 12. juli 2013 kl. 20:06. Grunn: manglet noe