View Single Post
Sitat av ErikH Vis innlegg
og i kristendommen kan man være så jævlig man bare vil mot alle for og så be om tilgivelse rett før man dør og likevel komme til himmelen.

det er jo som alle andre scammer; det høres for godt ut til å være sant, og da er det som regel det.
Vis hele sitatet...
Det er da egentlig katolikken man kan be om tilgivelse og alt går greit, ikke i kristendommen.

Uansett. Det jeg forstår aller minst med alle religioner, er at de fleste religionene er jo faen like. De forskjellige bøkene har bare skiftet hovedperson fra tid til tid. Nå tenker jeg på katolikken, kristendommen, jødedommen og islam. Jødene liker best bok nummer 1 som omhandler Gud for det meste. Mens kristendommen og katolikken likte best bok nummer 2 som omhandler Jesus. Mens muslimene likte så godt begge bøkene at de lagde en egen oppfølger hvor de skiftet hovedperson til Mohammed. Men historien i alle bøkene er fortsatt den samme. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse absolutt skal krangle om hvilken bok som er best, det er tross alt mer enn 2000 år siden alt dette "kanskje" skal ha skjedd.