View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
De kommer til å gjennomskue deg fortere enn du får fylt ut skjemaet.
Evt så kommer du til å få plass på et sykehjem iom at du tydeligvis ikke klarer å ta vare på deg selv.
Du får heller ikke medisiner for å redde parforholdet ditt. Kanskje dama di får medisiner siden ho vil dumpe deg for ikke å huske agurk.

Å være glemsk eller ha dårlig korttidshukommelse gir deg ikke automatisk medisiner.

Hva om du plutselig får en diagnose som gjør at du mister lappen, ikke kan bli sikkerhetsklarert, blir umyndiggjort, får tildelt en verge e.l?

Jada, jeg setter ting litt på spissen her men dette virker svært lite gjennomtenkt.

Jeg har ikke tatt adhd tester, men jeg har erfaring med tester som inneholder spørsmål som skal fange opp løgn og falske svar. Bla wais 4 (IQ og personlighets test) hvor det kunne være 5-6-7 spørsmål som egentlig var like men som var formulert på en måte som gjør at du fort svarer forskjellig på dem dersom du lyver på enkelte av dem. Wais testen tar 3 timer og jeg vil tippe at den luker ut en stor majoritet av de som prøver å jukse.
Vis hele sitatet...
Vi får se. Skal rapportere tilbake. Du får det til å høre ut som det aldri har vært mulig å lure en byråkrat helt siden Wais-testen befridde menneskeheten fra løgn.

Sitat av sjangsespill Vis innlegg
Selvom puberteten din er over betyr ikke det at du må ha noe vente på, hvertfall ikke piller.
Ja jeg vil nærmest si at du har enten et valg med å jobbe med deg selv eller å bruke piller å dop. Selv jeg bruker dop men ikke noe jeg får av legen, hvertfall ikke den skittne dritten som metylfenidat å all den andre dritten som er blanda inn i de pillene..

Skjønte ikke en dritt av hva du mente med treangel, rektangel bredde å lenge greia, men tenker det ikke har så mye å si.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne forklare hvorfor det er et valg.

Rektangelet er bare en veldig relevant metafor. Ikke så viktig.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Du får heller ikke medisiner for å redde parforholdet ditt. Kanskje dama di får medisiner siden ho vil dumpe deg for ikke å huske agurk.
Vis hele sitatet...
Sikker på dette? Diagnosen blir blant annet gitt etter hvor hardt symptomene preger deg i hverdagen. Hvis det indirekte stresser samlivet, et problem som visstnok mange ADD/ADHD-ere har, så tenker jeg det vil være et tungtveiende moment i diagnostiseringen.

Du kverulerer hardt med en tåpelig stråmann om at hun vil fortelle hun dumper meg over agurken; ut i fra innlegget mitt var det tydelig at dette var et eksempel på lignende anekdoter hun kan fortelle.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Å være glemsk eller ha dårlig korttidshukommelse gir deg ikke automatisk medisiner.
Vis hele sitatet...
Jeg har meget god korttidshukommelse. Si meg 16 tall, så kan jeg gjengi dem forlengs og baklengs. Jeg glemmer ikke ting, jeg bare har oppmerksomheten min helt andre steder når jeg burde gravd frem ting fra hukommelsen.
Sist endret av sliggeridi; 5. august 2018 kl. 02:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.