View Single Post
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Jeg tenkte mest på at det trekker sammen blodårene, så hvis man tar for mye vil formodentlig blodårene trekkes for mye sammen. Dette er ubehagelig og medfører risiko for blodpropp.

Dessuten inneholder Anervan et antihistamin, hvis man tar mye av det blir man veldig trøtt.
Vis hele sitatet...

Meprobamate vil også gjøre en veldig trøtt, da det er en effektiv adenosine-opptak-hemmer.. Skjønner virkelig ikke hvordan dette vil gjøre Anervan til et legemiddel uten misbrukspotensiale?

Det finnes mange andre legemidler og rusmidler som trekker sammen blodårene (for eksempel kokain, amfetamin, efedrin, ritalin), og dermed øker blodtrykket. "Disse har utrolig stort misbrukspotensiale, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

Så det vi har her er et legemiddel som er en blanding av meprobamate, ergotamine, og et gammeldags antihistamin. Effekten er slik: Meprobamate er GABA agonist, adenosine-opptak-hemmer, ergotamine øker nivåer av dopamine, serotonin og noradrenalin, Chlorcyclizine er histamine antagonist, og minsker nivåer av serotonin. Så effekten av Anervan burde være: Økte nivåer av GABA, dopamine, noradrenalin og adenosine, og mindre nivåer av histamin... Ganske stort misbrukspotensiale spør du meg.