Tråd: Utbrent?
View Single Post
Overlat sjefens oppgaver til sjefen en periode. Er det en veldig liten bedrift, eller har denne sjefen en sjef igjen?

Du ta dette ett steg opp. Det gjorde i hvert fall jeg da jeg ble trakkasert på sms og sammenlignet med ei han kåte sjefen var så begeistra for over SMS. Jeg elsker når folk gjør sånne ting eller truer deg på livet over SMS, for de ødelegger bare for seg selv, hvor dumme går det å bli? Det fungerte for å få gi han en ripe i lakken og slippe oppsigelsestid. Han kom aldri videre i det systemet firmaet hadde og gikk nylig av. Men om sjefen er et rasshøl som det høres ut som og du ikke har planer om å si opp veit jeg ikke om dette er bedre løsning.

Om dette ikke er et alternativ, eller kanskje uansett siden du er utbrent; skaff sykemelding. Ring og bestill legetime og forklar situasjonen i morgen. Regner med at de har stengt nå som klokka snart er 18:00.

Kan jeg spørre deg om du får noe ekstra betalt for å være "vakt" på telefonen og hva du får av godtgjørelse ved ekstra oppmøte? Om ikke har de ingen rett til å holde på sånn og du burde da begynne å kreve dette, så kanskje de må begynne å dra frem kalkulatoren før de ringer deg, og da kanskje ombestemmer seg. Håper du er organisert og betaler litt advokatforsikring til HELP? Så kan du enklere og billigere få hjelp til dette. Resten av fagorganisasjonen gjør jo tydeligvis svært lite over hele fjøla om dagen er mitt inntrykk. Man må passe veldig godt på å ikke la seg utnytte dessverre. Jeg trodde alvorlig talk ikke det var lov til å fortsatt drive med fjorårets lønnsforhandlinger samtidig som årets, men der tok jeg tydeligvis feil.

Du må faktisk la det brenne ned om det er problemet. Jeg jobber i en bedrift som bokstavelig talt brenner omtrent hver dag. Kanskje en bitteliten overreaksjon men ikke langt fra sannheten heller. Det er jo snart ikke ett sted hvor det ikke har var vært tilløp til brann der. Blir jo hyppige møter med alle nødetatene for å vise de hvor er brenner. Men noen ganger kan jeg rett og slett gi skikkelig stor faen i det og legge meg til å prøve å sove mens ting enda står. Snakker vi ansvars følelse og arbeidsmoral? Nei, blir det pratet om? Sikkert. Burde jeg bry meg? Nei. Noen som har konfrontert meg? Nei. Når sjefene aldri gjør noe for å forebygge dette selv, det skjer konstant og det er sånn det tydeligvis skal være så hadde de faktisk fortjent at det brant til grunne. Men dessverre er brannstasjonen for nærme. Minst 5 ganger det siste året, men veit det er flere og, for da jeg googla brann i mars mot slutten for å sjekke hva blålysa var, fant jeg ut at de hadde vært der tidligere den samme måneden og. Så det er ikke alle brannene jeg får med meg en gang.

Poenget? Du må slutte å frykte sjefen og seile litt mere din egen sjø. Du driver ikke selvstendig firma og eier ikke alle firmaets praktiske eller bemanningsrelaterte problemer heller.

Vil sjefen virkelig gå fra å skryte av deg til alle til å skvise deg ut bare på grunn av at du ikke gjør jobben den personen har? Med sjefen min tar jeg heller krangelen, det er noe rart når du opplyser om kommunikasjons- og arbeidsutstyr som mangler, og får skrik og skrål tilbake fra Tarzan i underbuksa som slår seg på brystkassa og roper han faen ikke er morra vår heller. Svarer bare pent og rolig; nei, men du er sjef, og dette er ditt ansvar.

Arbeidslivet <3

Jeg sier ikke at du skal slite deg ut på krig med sjefen om du er utbrent. Legetime . Dermed vil folk rundt fort se hvor ubrukelig denne sjefen er om han ikke kan utføre arbeidsoppgavene sine.