View Single Post
Sitat av NAPse Vis innlegg
Som håndtverker må jeg si meg enig med vidarlo her. Rett verktøy er halve jobben. Multiverktøy er aldri rett verktøy.
Vis hele sitatet...
Det er jo heller ikke det som er greia med mulitverktøy at det skal erstatte riktig og dedikert verktøy til jobben. Hvis det var tilfelle så er jo diskusjonen ferdig. Det er rett og slett feil diskusjon.
Jeg kommer fra en bransje hvor du gjerne ikke overlever så lenge uten Leatherman og har aldri opplevd noe utpreget problem med at skruer må borres opp eller håndteres med grisepikk av den grunn. At tenåringene i førstegangstjeneste ikke gjør jobben sin er vel ikke verktøyet sin skyld.
Hvis du fortsatt tvilholder på 20kg verktøykasse så er det kansje på tide å se litt på McGyver.
Jeg har vært med på noen generasjoner leatherman og de er defintivit blitt betraktelig mye bedre. Men fortsatt må man jo selvfølgelig vite og kjenne begrensingene.

Sitat av NAPse Vis innlegg
Når alt dette er sagt så må jeg påpeke at for en person som skrur inn/ut en skrue og bruker kniven til å åpne pappesker to ganger i måneden er nok et multiverktøy et ypperlig produkt. Jeg har ikke noe i mot de og eier selv et slikt multiverktøy, men ville aldri tatt det med meg på jobb.
Av samme grunn er en CoTech batteridrill helt OK for en som har den på hytta og bruker den to ganger i året, men for en som trenger batteridrill daglig går man for kvalitetsverktøy.
Vis hele sitatet...
Nettopp, men det er jo og fordi du har den jobben du har. Den krever riktig verktøy. Du har økonomi til det og mulighetene til å ta det med. Det gjør ikke Leatherman ubrukelig for de som ikke har mulighet til å drasse med seg en pizzabil full av verktøy.
Sist endret av Dough; 30. januar 2021 kl. 07:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.