View Single Post
Seff er det mulig å holdes våken av “bare” angst, er en av grunnene til at jeg sliter med å sove. Angsten min gjør at hvis jeg tenker på visse situasjoner/opplevelser så knyter det seg i brystet og jeg sliter med å puste, har hatt så kraftige reaksjoner at jeg har dratt til legevakta flere ganger fordi jeg trodde jeg hadde hjerteinfarkt.

Synes du burde lese litt om angst/angstlidelser og spørre psykologen din om hvilke symptomer sterk angst kan gi, for det har du tydeligvis ikke blitt informert om.

Det du har beskrevet hittil høres for meg ut som angst og muligens litt mani.
Men jeg er ikke helsepersonell, og dette vil en hos dps kunne hjelpe deg med bedre enn noen nisser som sitter på et forum noensinne kan.

Det at du kjenner deg speeda og kvalm/svimmel er helt vanlig når man har vært våken i flere dager i strekk. Det Var i mitt tilfelle pga angsten som trigga flykt eller kjemp responsen som kroppen setter seg fast i hvis hjernen føler seg trua på noen måte. At man ikke opplever seg direkte trua har faktisk ikke en dritt å si, hjernen din kan faktisk bare bestemme seg for at du er det uten at du merker det.

Hvis du begynner å føle deg værre på noen måte så burde du kanskje vurdere innleggelse, psykose er ikke noe fett akkurat. Er ikke så ille, man får det man kunne trenge av medisiner, mat og aktiviteter i noen dager fram til man er stabil igjen.