Tråd: Tilgivelse
View Single Post
Sitat av Lusmisbruker Vis innlegg
Forakten jeg hadde mot denne personen har derimot utviklet seg mer over til sympati etter hvert som åra har gått.

Ser enkelte her er nådeløse og at du ikke bør tilgi han for julingen du har fått, jeg er derimot uenig. Uenig på den måten at hvis DU ønsker å tilgi han, skal du ikke la deg påvirke av hva folk som ikke har opplevd det du har gjort syns.
Det er kun du som kan føle om du er villig å prøve å tilgi din far.
Oppveksten glemmer man aldri, og 100% kan man sikkert aldri klare å gi slipp på det som har skjedd.

Gjør det DU syns er riktig.
Kanskje er forholdet dere har idag nok, ikke vet jeg.

Lykke til ��
Vis hele sitatet...
Har tenkt litt, å jeg reagerte med mye sinne i går. Kommer til å ta det opp med han, når jeg setter meg i hans situasjon skjønner jeg selv at han sleit mye i den tiden. Han var bare 20år, Alkohol og press fra sin far, jobb og 2 barn. Når jeg ser på han ser jeg et såret barn som ikke fikk den kjærligheten han trengte, han gjorde sitt beste. Han kommer til tårer ofte når fortiden blir tatt opp, å sier han angrer så mye, så det sier sitt. Det er ett anstrengt forhold, men vi gjør mye koselig sammen å det er nok. Familie er komplisert så jeg tenker å være "the bigger man".
Takk for svar.