View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en mistanke om at min "roomie" misbruker smertestillende tabletter forskrevet ut av en lege. Jeg finner stadig tomme esker for ulike tabletter. Det jeg har funnet er blant annet "Paralgin forte", "Oxynorm" og noe annet som jeg ikke husker navnet på.

I den forbindelse har jeg to spørsmålet. Det første spørsmålet er hvorfor kan slike tabletter misbrukes. Hvilke bvirkninger er det smertestillende tabletter kan gi som kan føles behagelig. Det andre spørsmålet er om jeg kan merke det på en eller annen måte at en er "påvirket" av de nevnte tablettene. Som et eksempel kan man se på en person som er påvirket av alkohol at en er beruset. Det som er særlig fremtreden er vel blanke øyner og lukt, ved alkoholpåvirkelse.

Jeg vet at det kan reises spørsmål om hvorvidt det fins en legitim grunn for hen å spise alle disse tablettene. Men det vet vi ikke, og dermed for å unngå spekulasjon vil jeg ikke ta stilling til dette spørsmålet i denne tråden. Det kan jeg eventuelt ta opp med hen ved en senere anledning.