View Single Post
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Ja, dette er fornuftige spørsmål som jeg setter pris på.

Scenarioet jeg ser for meg er at man bestiller falsk hasj på internett i tillegg til et syntetisk cannabinoid, da vil man blande noen få milligram med et gram falsk hasj. Falsk hasj er så vidt jeg forstår vanskelig å skille fra ekte hasj, jeg kan ikke se hvordan en liten prosent syntetiske cannabinoider vil endre dette. Dog er kritikken berettiget, jeg smaker sjeldent på hasj og jeg aner ikke hvor sterkt syntetiske cannabinoider smaker. Noen av dem har så lave brukerdoser at jeg regner med de vil være vanskelig å oppdage.
Vis hele sitatet...
Syntetisk cannabis blir som regel solgt som et komplett produkt via brands som Spice, K2 og Genie. Dette er urter som skal ligne på ferdig oppmalt marijuana som det blir tilsatt et type pulver der egenskapene skal etterligne effekten fra ekte Cannabis.

Hvorfor, hvordan og hvem skal gå til innkjøpt av falsk hasj og blande inn det konsentrerte substansen i den falske hasjen?

Dette er unødvendig arbeid da det florerer verden over av ekte hasj.

Jeg legger med en oppsummering artikkel der du kan søke opp ulike brands og lese litt rundt de ulike syntetiske variantene som er til salgs.
En liten artikkel du burde lese.
Jeg vil legge til at de fleste bilder du finner fra produsenten ikke er i samsvar med hvordan produktet egentlig ser ut. Produktet ligner ikke så mye som f.eks du ser på bildet av Spice i artikkelen jeg linket over.

Det blir som McDonalds sine bilder av BigMacn sin, den ser utrolig bra ut på bildet men når du får den servert så ser den langt ifra det du så på reklamen.

Lukten og smaken kan ikke sammenlignes med ekte marijuana, men jeg ser at en uerfaren bruker kan bli lurt da de ikke vet hvordan produktet skal lukte smake og føles.

Syntetisk cannabis er bevist mye mer farlig sammenlignet med ekte vare, jeg kan linke noen artikler neste jobb pause om du ikke finner noen selv via google.

Så kort og greit, Hasj ser jeg ikke på som et problem.
Marijuana til erfarne brukere ser jeg ikke på som et problem.
Marijuana solgt ferdig grindet i en pose til en uerfaren bruker, her kan det by på forvirring grunnet uvitenhet.

Kan avslutte med at siden du skriver mye om Hasj og lite om generelt cannabis eller Marijuana så vil jeg nevne at det er mye hasj her i landet som det blandes i annen fyllmasse for å øke kvantiteten samt konsistensen på produktet, dette er et problem og vil nok fortsette å være et problem helt til staten tar markedet i egne hender og regulerer salget i Norge.