View Single Post
Sitat av Nraw Vis innlegg

Men ellers, selv om mye av dette skjer hver dag, er det ikke mer enn hva jeg er vant til. Det eneste som plager meg er at det er vanskelig å få seg jobb når du nesten ha bilde på CV. Som å ha et utenlandsk klingende navn ikke er nok
Vis hele sitatet...
Det virker som om du ikke tar deg så nær av småepisodene lenger, noe som er bra siden du kan fungere bedre på den måten, men det er likevel sabla trist. Du og andre lever med kjipe ting som andre ikke trenger å bekymre seg over. Det samme gjelder selvsagt svært overvektige eller andre som gjerne blir glant på, sett stygt på, dømt, kommentert på gata, etc. Stigmatiserte grupper eller hva man skal kalle det. Slik er det nok i alle land, men det gjør det ikke noe bedre. Jeg prøver å ikke glane når jeg ser noen jeg kan tenke meg får mer enn nok av det ellers.

Bilde på CV, altså? Det har jeg jo hørt om, og vet det er vanlig i andre land, men visste ikke at dette hadde blitt gjeldende i Norge. Teit. Skjønner søren ikke vitsen. Det vil stanse mange potensielt flotte arbeidstagere ved terskelen, uten at de får sjanse til jobbintervju, og jeg kan bare tenke meg hvor mange "pene" kvinner og menn som blir kalt inn fordi de som ansetter likte bildet og begynte å glede seg til lønningspils og julebord.
Sist endret av Navle Loe; 2. april 2015 kl. 17:59.