View Single Post
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Trådstarter
150
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
For å tenkte litt pragmatisk: kjenner du noen i Nord-Trøndelag? I så fall, gidder de å være adressen din frem til du flytter dit? Da kan du melde flytting i dag, og du er innenfor søknadsfristen.

Det er ingen som kommer og sjekker hvor du faktisk bor, det som er viktig er den folkeregisterregistrerte adressen din. Og det er null problem for deg å melde flytting enda en gang innad i Nord-Trøndelag når du får en permanent adresse.
Vis hele sitatet...
Vi tenkte så klart på dette, men tanken på at det er strengt ulovlig fikk meg til å droppe det... Når du sier det kunne dette kanskje fungert, men jeg bor i Brasil. Vil de kunne finne ut at jeg bor her når jeg angivelig bor i Nord-Trøndelag?

Sitat av vestlandslefse Vis innlegg
Er nesten umulig å få fylket til å betale for skoleplass i et annet fylke med mindre linja du skal gå ikke finnes i ditt fylke.. Men grong har sportsfiskelinje! Og den er en landslinje! Så du kan søke dit selv om du er fra Akershus Om du bestemmer deg for å flytte anbefaler jeg deg rønningen hybelhus.. Men bare så du vet det, 90 prosent av de som går på Fiskelinja røyker grønt/brunt og drikker torsdag-mandag.. Politiet stopper en hybel fest i uka og HA Trondheim pleier å besøke grong hver mnd og banke opp noen som går på Fiskelinja... Men er jævlig gøy der, en grei fiskeelv og masse hybelfester!
Vis hele sitatet...
Dette høres bare forjævlig grusomt tøft ut, og jeg blir så uendelig trist når jeg tenker på at det idiotisk prinsipp hindrer meg i leve livet der oppe...
Sist endret av alltidvandrer; 4. februar 2015 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.