View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det der er jo bare helt vilt? Kan de virkelig gjøre det pga at han ikke "liker" b-preparater? Opplevd mye rart med helsevesnet i norge jeg men aldri noe sånt.
Jeg har fått b preparat (vival) av lege på legevakt ordningen der jeg har fastlege. Det var ikke bare bare men det gikk.

Hva sa fastlegen din til det i ettertid?
Vis hele sitatet...
Jeg satt bare der og måpte. Han påstod at mogadon var det bare misbrukere som tar så da tok han tramadol, mogadon, sobril og stillnoct inkludert de fastlegen hadde skrevet ut.

Fastlegen kunne selvfølgelig ikke si for mye om vikaren, men jeg fikk tilbake medisinene når han kom tilbake. Kommenterte nå, siden jeg fikk svar på klagen til fylkeslegen for ca en uke siden og der stod det det var forsvarlig siden det var vanedannende medisiner og skal ikke gå på over tid (mao copy and paste fra retningslinjene fra det offentlige).

Jeg var ikke den eneste som ble utsatt for dette så var ikke bare meg. Hos ektefellen som har PTSD fra militær hadde vival etc fra DPS, og han fjernet disse medisinene også. Overlegen på DPS sendte brev til vikaren og sa medisinene ikke skulle fjernes, men vikaren stod på sitt og nektet å skrive ut medisinen.

Jeg regner med det ikke er mulig å klage på slike saker grunnet på papiret skal ikke vanedannende gå på i lengre perioder, men når noen kommer inn, aldri hørt historien og bare overkjører fastlegen så er det noe galt. Det sitter nok svært langt inne å gi medhold fra fylkeslegen da de må argumentere med vanedannende ikke skal brukes over tid.

For min del har jeg bare lagt saken død, men skapte ekstremt mye stress i perioden