View Single Post
Hei.
PYTHON3

Kode

      if output["object"] == "page":
       for entry in output["entry"]:
        for messaging_event in entry["messaging"]:
         ##We got message
         if messaging_event.get("message"):
          ##What is sender id, and which page recieve?
          sender_id = messaging_event["sender"]["id"]
          page_id = messaging_event["recipient"]["id"]
          ##If message is text, put it in message_text
          if messaging_event['message'].get('text'):
           message_text = messaging_event["message"]["text"]
           print('It is text, ' + message_text + ', OK?') 
          ##If message is attachment, get URL
          if messaging_event['message'].get('attachments'):
           attachment_url = messaging_event["message"]["attachments"]["type"]
           print(attachment_url)
           print("It is attachment")
     return("ok", 200)
Dette er skriptet mitt. Facebook messenger-robot. Den ene delen sjekker om meldingen er tekst, og printer teksten.

Nå prøver jeg med å finne frem til URL-en til vedlegget som blir sendt. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg parser den, og henter frem URL-adressen.

Det som sendes er:

Kode

#####Meldinger som sendes til roboten min. Alt OK. Får hentet frem feltene jeg vil ha.

{'object': 'page', 'entry': [{'id': '420420', 'time': 420420, 'messaging': [{'sender': {'id': '420420'}, 'recipient': {'id': '420420'}, 'timestamp': 420420, 'message': {'mid': 'asdfasdfsafsafa', 'text': 'Test'}}]}]}

#####Vedlegg som sendes til roboten min. Jeg vil ha frem "type: image", "payload" og "url:..."

{'object': 'page', 'entry': [{'id': '420420', 'time': 420420, 'messaging': [{'sender': {'id': '420420'}, 'recipient': {'id': '420420'}, 'timestamp': 420420, 'message': {'mid': '420420', 'attachments': [{'type': 'image', 'payload': {'url': 'https://scontent.xx.fbcdn.net/v/bilde.png', 'sticker_id': 420420}}]}}]}]}
Thanks

Fint hvis noen også gidder å forklare litt om hvordan jeg går fra et punkt til et underpunkt, og så videre, og gjerne tar med hva jeg skal gjøre hvis det kommer et [.
Sist endret av Stingray; 5. august 2020 kl. 17:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.