View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Det ser ut som at vaksinen ikke hadde den beskyttelsen jeg antok den ville ha.
Smittetallene øker (naturligvis) og det begynner å rokke ved grunnpilarene på sykehusene.

Men på et eller annet tidspunkt bør vi la en utilitaristisk avgjørelse bestemme skjebnen for oss nordmenn.

Jeg regner med at de innlagte på sykehus med alvorlige forløp i hovedsak er gamle og i risikogruppen (og vaksinerte) eller uvaksinerte.

Hvor mye skal denne gruppen skjermes fra alvorlig sykdom og eventuelt død fremfor unge sine behov for å leve uten tiltak med de negative konsekvensene dette har?

Mulig litt kontrovers å mene noe slikt. Likevel klarer jeg ikke unngå å tenke på alle som har slitt psykisk de siste årene som igjen ser ut til å gå en vinter med tiltak i møte.
Vis hele sitatet...
Mener du da at folk med alvorlig respirasjonssvikt ikke skal ha tilgang på sykehus, og akutt hjelp, eller at sykehusene skal fylles opp, og resten står uten hjelp?

Vi ser jo også at arbeids mengen begynner å ta knekken på de ansatte. De har jobber for hard, for lenge, med for liten kompensasjon.
Ser ikke helt åssen man skal klare å kun ta hensyn til en gruppes behov, i denne situasjonen.