View Single Post
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Takk for innlegget ditt. <3 Jeg klarer å forstå at jeg ikke er grunnen til hans drikkeproblemer når noen forklarer meg logikken bak misbruk og avhengighet, men noen ganger kjenner jeg på så enorm skyldfølelse at det gjør vondt. At jeg burde gjort mer, sagt mer. Men dette er nok naturlige følelser og tanker i en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det du gjør betyr mer enn du kanskje gir deg selv cred for. Vi har lett for å tenke at å stille opp for noen betyr å fjerne problemet eller smerten deres. Det er ofte et helt urealistisk krav å legge på seg selv. Husk at et liv med tragedie og rusmisbruk også har nyanser. Det betyr noe at man har noen der. Selv om det ikke fjerner problemet. Og selv om man kanskje ikke greier å gi så godt uttrykk for hva det betyr. Jeg tror du gjør mer for ham enn noen kan forvente av deg. Ikke minst bryter du den onde sirkelen som har vart i generasjoner i familien, ved å ikke ruse vekk problemene dine, snakke åpent, og ta ansvar for din egen mentale helse ved å gå til psykolog. Det er noe å være stolt av!