View Single Post
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Angående dette med ansvar... Jeg er fullstendig klar over at det ikke er mitt ansvar ene og alene å redde pappa fra dette. Men jeg kan prøve så godt jeg kan, strekke ut en hånd og hjelpe han til å få hjelp. Og det går ikke på helsa løs at jeg bryr meg, en ting hadde vært om det gikk utover jobben min og livet mitt i stor grad men det gjør det faktisk ikke. Ja, jeg er mye bekymra, ja, jeg er mye redd, men det ville vært likedan om jeg kutta kontakt med han eller aldri så han mer. Og den dårlige samvittigheten jeg ville fått da ville gnagd meg til evig tid. Jeg føler ikke at jeg MÅ hjelpe han, jeg føler at jeg VIL det, og da gjør jeg så klart det. Selvsagt har han ansvar for sitt eget liv men det betyr ikke at jeg ikke kan gjøre det jeg kan for å hjelpe?
Vis hele sitatet...
Jeg mener absolutt ikke at du skal kutte kontakt. Det er fint at du vil tilby hjelp også, så lenge du ikke tar det på dine skuldre å få ham til å ta imot den hjelpen. Det er til syvende og sist hans valg. Ofte er det viktigste man gjør bare å støtte, og for å klare det må man parallelt sette noen grenser og ivareta egne behov også. Å snakke med en profesjonell om hva din rolle skal være i dette høres ut som en veldig god idé.

Lykke til, og ta vare på deg selv
Sist endret av *pi; 10. november 2020 kl. 23:32.