View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Man trenger ikke drikke hver dag for å være alkoholiker. Alkoholiker betyr at man har et alkohol problem og det har faren din. Jeg kunne skrevet langt og lenge om hvor frustrerende og vondt jeg vet du har det men konklusjonen er uansett at man ikke kan endre noen, få de til å endre seg, trygler de om å søke hjelp og det nytter ikke å stå på og ofre seg selv for at de skal ha det bedre. Jeg måtte kutte kontakt med faren min fordi det ble for belastende og nedbrytende for meg og jeg har vært sammen med en med alkohol og kokain avhengighet som også ødela meg helt så jeg ble utbredt og nedbrutt. Mange bagatelliseringer av problemet, mange løgner, uendelig med tomme løfter og endringen de gjør for å gjøre andre fornøyd holder aldri i lengden... De må ville det selv hvis ikke så faller de alltid tilbake og det skaper mer smerte, sorg, sinne, frustrasjon og håpløshet for deg så det beste for å beskytte deg selv er å bryte kontakten er det beste rådet jeg kan gi deg. Det er en prosess men livet mitt føles mange tonn lettere uten å hele tida bekymre meg for hva fattern gjør. Han har valgt sitt liv og jeg må ta vare på mitt.