Tråd: Rasister
View Single Post
Sitat av cowstore Vis innlegg
Øh nei. Ingen har noen "rett" til å trakassere, mobbe, heller ikke drepe, utøve blind vold mot uskyldige osv. Det er shit som rammer homofile, fargede osv kun med bakgrunn av at de er homo eller fra et annet land. Diskriminerende motivert hat.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du snakker om? Hvor har jeg sakt at dreping, mobbing og blind vold er greit?

Det er en grunn til at jeg skrev trakassere i hermetegn. Jeg refererte til trakassering på samme måte som mange i pride/lgbt miljøet referer til det. Ordet trakkasering har blitt utvannet siden deler av lgbt miljøet sier det er trakassering hvis noen ikke referrer til deg med dine ønskede personlige pronomen som var eksempelet mitt. Du har også radikale feminister som mener de blir seksuelt trakasert bare noen ser eller snakker til de.

Jeg mener for all del ikke at det er greit å hetse, mobbe, utføre vold mot og drepe noen mennesker uten gyldig grunn er greit og det har jeg heller aldri sagt. Hvis du har tenkt å ta meg ut av kontekst igjen så pass på å ignorere denne setningen: Jeg mener IKKE at hvilken LEGNING de har er en gyldig grunn.

Sitat av cowstore Vis innlegg
Har ALDRI sett noen homofile eller transpersoner TRAKASSERE en hetro mann men opplysning er jo viktig for dem fordi det er manglende kunnskap som er årsaken til undertrykkingen av dem selv, så å opplyse om at den hetro mannen som mener at kun biologien avgjør kjønnet, ikke nødvendigvis har rett er ikke trakassering. Men det ER trakassering å blande seg opp i hva andre mennesker identifiserer seg som og rakke ned på dem og skjelle dem ut. Altså, hva bryr det andre hvilket kjønn folk føler seg som eller hvilken legning eller farge dem har? Skulle folk som ikke likte gulost gå rundt å hetse alle i butikken som kjøpte gulost også? Mener du det er en rett man har? Å trakassere folk bare fordi man er forskjellige på den måten?
Vis hele sitatet...
Bra du kommer med anekdotisk bevis. For min del kan du identifisere deg med hvilket som helst oppfunnet kjønn du vil. Problemet kommer om du begynner å presse de oppfunnede kjønnene dine på andre folk. Jeg nekter å annerkjenne de. Jeg mener igjen IKKE at dette er en gyldig grunn til å hetse, mobbe, utføre vold mot og drepe noen de.

Sitat av cowstore Vis innlegg
På samme måten som antirasistisk arbeid og annet likestillingsarbeid har vært viktig for å komme hit vi er i dag, langt fra i mål, men med stor forbedring og aksept for mangfold i allefall, så er pride bevegelsen også kjempe viktig. Du liker altså ikke en bevegelse som kjemper for likestilling for homofile og transert? Som viser alle som er på nippet til å ta selvmord fordi de ikke tør å komme ut av skapet at det er helt greit å komme ut av skapet for de vil bli tatt godt i mot av alle homo og hetero som er med å feire og støtte pridebevegelsen? Du liker ikke at man en gang i året feirer mangfoldet blandt homofile og transer i samfunnet og viser støtte til en gruppe folk som opplever så mye uberettiga hat og hets og skade for å vise både de og de fiendtlige at resten av samfunnet er på de homofiles side? Hvis du hadde kunnet noe historie hadde du visst at det er pga sånne folkebevegelser at man har oppnådd trygghet og bedringer i samfunnet og siden det er mye bedring, spesielt med holdninger, som trengs så er det en viktig bevegelse. Sorry for å gå helt offtopic her, jeg har ikke lest hele tråden, men la merke til den siste kommentaren din når jeg skulle kommentere til trådstarter selv og klarte ikke dy meg.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg misliker pride bevegelsen er av helt andre grunner en at den viser støtte til homofile. Det i seg selv syntes jeg ikke er dårlig ting. Jeg har ærlig talt brukt alt for mye tid på freak i dag og tror det er på tide å ta seg en pause. Det er lett for å bli alt for involvert i slike diskusjoner. Sorry hvis jeg var litt vel agressiv, men jeg følte at du misstolket og tok ut av kontekts det jeg skrev for å få meg til å virke som en stereotypisk homofob/rasist person som absolutt ikke er meg. Tror jeg tar kvelden nå. God natt freaks.
Sist endret av ThinkpadX200; 19. juli 2019 kl. 22:04.