View Single Post
Trådstarter
2
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kort sagt er det relativt lite du kan gjere om huseigar gir nøkkelen til naboen. Og - gitt at det er WPA2 som er i bruk, og ikkje ein ekstremt dårleg nøkkel - er det faktisk det mest plausible.

Men for å spørre det motsette spørsmålet: kva får deg til å tru at naboen har tilgang?
Vis hele sitatet...
Huseier har ikke gitt han passordet, han er klar over hvordan han er og holder på å hive han ut. Naboen har fått passordet tidligere, men ikke det nye.

Jeg vet han er påkoblet fordi jeg ikke har smartTV og det er en som logger seg på nettet hver gang han er hjemme... Sist jeg/husvært byttet passord forsvant smartTVen, dagen etter kom han på døra mi og spurte etter passodet mitt (han nett fungerte ikke) jeg sa han ikke kunne få det, så gikk det en liten uke før han var påkoblet igjen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du logger inn på ruteren vil du kunne se hvem som er tilkoblet nettet.
Hvis du logger inn på ruteren vil du kunne bytte WPN(Passord til ruter).
Logg på ruteren!
Vis hele sitatet...
Det hjelper jo ikke å bytte passord når han klarer å logge seg på uten...

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kan typisk sjå DHCP-reservasjoner og blokkere mac-adresser. Men å blokkere mac-adresser er fullstendig meiningslaus øvelse om vedkommande har litt kunnskaper om nettverk - og har ikkje personen fått nøkkelen har vedkommande litt kunnskaper om nettverk.
Vis hele sitatet...
Da får jeg vell bare håpe han blir hevet ut av leiligheten så raskt som mulig..!
Sist endret av Hjeelp; 30. oktober 2017 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.