View Single Post
Flein når trøtt?

Hei, hvilke erfaringer har folk med å innta flein når i søvnunderskudd?

Selv har jeg nå hatt et par tripper og opplevd veldig mye bra med flein. Alt fra latterkramper, vanvittige opplevelser hvor sansene blandes og jeg bader i et mylder av farger, lyder og lukter. Har satt helt enormt pris på musikk, og mine tripper har også gitt meg en bedre forståelse og bedre kommunikasjon med min kjæreste, samt gitt meg flere "åpenbaringer" som har påvirket liver mitt i veldig positiv forstand - f. eks. har klart å innrømme for meg selv at jeg har drukket for mye alkohol over tid - og drastisk redusert mitt alkoholkonsum. Når jeg har møtt vanskeligheter på en trip, har jeg også opplevd å sitte igjen med noen verdifulle betraktninger etterpå - som også har ført til positive endringer i mitt liv.

To ganger har jeg derimot opplevd veldig vanskelige ting på tripper, og begge disse gangene har jeg vært trøtt og lite opplagt før inntak. Jeg leser at noen skriver at de våkner når de tar sopp, og at noe søvnunderskudd ikke er noe stort problem, men her har jeg altså opplevd to vanskelige tripper - og begge gangene var jeg trøtt å forhånd, men tenkte det skulle gå greit med litt kaffe.. Følelsen jeg har sittet med er som om man sitter og holder på å "duppe av" - sånn rett før man sovner, bare at det har vært umulig å sovne. Jeg har underveis fått en følelse av at "nå blir jeg faktisk fullstendig gal", og ting har føltes ut som en "looop" hvor jeg kontinuerlig holder på å duppe av, men det aldri skjer. Veldig ubehagelig rett og slett. I dag endte jeg også opp med å få en angstfølelse for at jeg "ikke får puste", og jeg opplevde at jeg følte meg veldig kald og ble redd for at det var noe ordentlig fysisk galt, men det var det altså ikke. Dette kan være påvirket av en forkjølelse.

Er jeg alene med slike opplevelser ved inntak når man er trøtt, eller har noen andre her hatt lignende opplevelser?

For min del er uansett en regel skrevet i stein framover: Aldri sopp uten at jeg føler meg uthvilt på forhånd.