View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg må nesten blåse liv i denne tråden igjen, nå er det endelig skigutta som er i ilden.

Hva mener dere om at NRK faktisk unnlater å sende en dokumentar som anklager skigutta for systematisk doping? Det kan godt være dokumentasjonen ikke helt holder vann eller at det blir spekulativt, men det kan vel være opp til seerne selv å vurdere? Nå har jeg ikke sett dokumentaren, men med mindre det er på konspirasjonsnivå så synes jeg det er rart at terskelen heves med en gang det er snakk om våre utøvere.

Eller er det bare NRK og andre som er redd for å få millionbøter og søksmål "som vanlig"?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det er dokumentarens utgangspunkt noen målinger som ikke er pålitelige. Måleapparater i hendenen på ukyndige personer er livsfarlig; en ting er å vite hvordan man skal måle noe og få et resultat, det er noe ganske annet å vite hvor troverdig det resultatet er. Nå, jeg har tonet flagg tidligere og ville ikke bli sjokkert om det viste seg å være doping med i bildet, men jeg kan ikke si at denne dokumentaren sier noe hverken for eller mot hvis utgangspunktet er upålitelige målinger.

Selvsagt, det kan være løgn det også, men jeg har ennå ikke hatt tid til å lese meg opp på emnet. Hvis målemetoden virkelig er usikker, så gjorde NRK rett i å ikke vise dokumentaren. Dersom målemetoden likevel er rimelig god og dataene er kosher, så er det tvilsomt å ikke vise den.