View Single Post
Har ikke du elstart også viss det er en scooter da?

Tror vi kan utelukke med en gang at veivakselen har tatt kvelden, siden den er avskilt fra kickaksel, ivertfall på de scootere jeg har sett...

Jeg hadde en scooter, på den måtte rett og slett fjerne kicken, tette hullet til akslingen og forholde meg til elstart. Det fordi returdrevet/hylsa fort ble så slitt at kicken sparka tilbake. Blir endel slitasje akuratt der.
Det er ganske vanlig på 2takt scootere og mopeder at kickdrevet, fjøra eller returhylsa sklir ut av posisjon eller løsner. Jeg husker at mesteparten av mopedtiden så var det få personer som trimma og fortsatt hadde en funksjonell kick.

Du kan prøve å skru av dekselet med kicken, og se etter slitasje, løse skruer osv. Det er sikkert bare 5-6 umbraco skruer rundt hele dekselet.

Bruk en gummi hammer og et flattjern imellom blokka og dekselet, vær forsiktig så du ikke lager hakk der som pakninga skal være, viss noe ramler ut er det bare kickdrevet eller pakninger. Viss det ser nogenlunde greit ut, så kan du montere alt igjen, men smør inn delene med høytemperaturfett eller kobberfett, alt etter som. Send meg en PM så kan jeg hjelpe deg.