View Single Post
Jeg gikk ut av VGS uten vitnemål, stryk i de fleste fag pga fravær. Planen var jobb på elkjøp, gaming og store mengder cannabis. Heldigvis ble jeg overtalt til å heller begynne på folkehøyskole. Kjente ingen der, noe som fungerte som en sosial reset for meg. Jeg kunne skape en bedre version av meg selv ettersom ingen kjente meg fra før. Folkehøyskole er så intimt at du nesten blir tvunget inn i det sosiale og de finner raskt noen du klikker med. Det finnes også folkehøyskole for enhver smak, ta gjerne noe som er langt ute i gokk, da blir man enda mer close miljø.

Folkehøyskole var et veiskille for meg, et sosialt springbrett og noe som gav meg motivasjon til å ta opp fag så jeg etterhvert kunne begynne på høyere studier. I dag har jeg høyere utdannelse, god jobb og er langt over gjennomsnittet fornøyd med livet. Jeg er helt overbevist om at jeg ville vært et helt annet sted i dag uten folkehøyskolen.

Jeg er helt sikker på at dette kan fungere for deg også. Det var flere innesluttede kjellertroll som blomstret i løpet av det året. Turer i fjellet og opplevelser sammen med en sammenknyttet gjeng får hvem som helst ut av hengemyra.
Sist endret av Cheese; 31. august 2022 kl. 20:10.