View Single Post
Sitat av jorwax Vis innlegg
Hallo freaks. I stad drog jeg i butikken for å handle litt. Når vi parkerte hørte vi en bilalarm som gikk. Vi gikk å kikka på bilen og så at det satten en stakkars hund i bagasjerommet, det var ikke åpnet noen vinduer og det var tydelg at hunden ikke hadde det noe bra.
Vi snakket med de butikkansatte som prøvde å finne eieren av bilen samt å lete etter nr. til politi.
Jeg stod utenfor bilen i nesten 10 min med stein i hånd for å knuse ruten på bilen. Hadde bestemt meg for at hvis han ikke kom før det 10. minuttet skulle jeg knuse.
Da kom fyren, en skikkelig boms med thai-dame. Jeg og min far konfronterte mannen og klaget på hans behandling av dyret. Han svarte med at "han hadde hatt hund i 10 år og visste hvordan man skal ta seg av den, og at vi burde sette oss inn idet" i tilleg sa han at "han hadde bare vært der i 3 minutter".
Vi svarte med at vi "også hadde hatt hund i en god del år" (noe som stemmer). I det han skulle sette seg inn i bilen sa vi "at vi hadde tatt bil-nummeret" og vurderer å anmelde. Han svarte da med at "du får ta å spise skiltet", og "hadde dette vært et annet sted så!". Han truet altså med juling.

Mitt spørsmål er: Er det mulig å anmelde forholdet, og hvordan bør dette gjøres? Ettersom at han også kom med en trussel burde det i allefall det.

Slik behandling av dyr er helt forkastelig, kjenner jeg får lyst til å slå noe...

Legger ved et bilde så dere kan se selv:
http://bildr.no/thumb/1629382.jpeg
Vis hele sitatet...
Ut i fra hans uttalelse, hvordan får du det til at han truer med juling? Du må slutte å tolke alt på verst mulig måte. DU skriver også selv at DU har lyst til å slå noe..............

En hund har ikke noe problem med å være i en bil i 15 minutter, selv om det er varmt.

Sitat av jorwax Vis innlegg
Om jeg får straff for å knuse vinduene på bilen driter jeg loddrett i det. Det er bedre å betale de pengene en å vite at man ikke har gjort noe for å redde ett liv. Det burde være egene vakter på store parkeringsplasser som sjekker biler for hunder og evt. Gjør det de må...
En død hund, er ett liv, akuratt som ett menneske. Man kan snakke omverdien på en baby kontra en hund, men det er levende individer begge to...
Vis hele sitatet...
Dramaqueen.

Selv om du mener at ting er dramatisk er de ikke nødvendigvis det.