View Single Post
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Og poenget mitt er at åpne vindussprekker og vann ikke hjelper når innsiden av bilen måler 75 grader. De tre viktigste faktorene er temperatur, sol/skygge og tid. Jeg snakker ikke om denne spesifikke situasjonen, jeg prøver bare å opplyse uvitende mennesker som deg om farene ved å legge igjen dyr i bilen sin.
Vis hele sitatet...
Merkelig at du kan trekke en konklusjon at jeg er uviten, basert på det jeg har sagt. Hva har jeg sagt som er feil? Er det at du kan ha hunden i bilen en liten periode (f.eks handletur) når det er 15 grader ute?

Når det gjelder åpne vinduer: selvfølgelig hjelper åpne vinduer, det er ikke uten grunn at det står på dyrebeskyttelsen sine sider at vinduet alltid skal være åpent dersom du forlater hund i bil. Dersom det er litt vind/trekk utenfor, bidrar det til sirkulasjon av luft i bilen. Dette bidrar til å redusere temperaturen.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Du skrev at det ikker er uforsvarlig å sette fra seg hunden når det er 15 grader og sol ute.

Har du noen gang satt deg i en bil som har stekt i solen? Deilig er det ikke? Alle vet/burde vite at det blir sykt varmt i en bil som har stått i solen når det er 15-20 grader ute.

Du må også huske på at selv om det ikke er like ille for deg så er det mye verre for hunder og barn da de ikke tåler like mye som voksne mennesker. Kan godt linke til deg mange kilder på dyr og barn som har dødd i biler pga uvitne voksne/foreldre.
Vis hele sitatet...

NEI
Jeg skriver at det ikke er uforsvarlig å sette fra seg hunden i bilen dersom vindu er åpent, den har rikelig tilgang på vann og du er vekke en liten periode.
Sist endret av Spelly; 2. juni 2013 kl. 13:08.