View Single Post
Sitat av mrocean Vis innlegg
Evt hente ut biler ved fremgangsmåte postet her av btyven. Forøvrig laget en dobbelepisode om metoden hans av Insider på Max. Skal du derimot gjennomføre det er det ikke bare biltyveri du ender opp med skulle du bli tatt. ID-tyveri, dok.falsk, svindel for å nevne et fåtall.
Vis hele sitatet...
Sitat av Nøkkelost Vis innlegg
så på svindeljegerne for en tid tilbake.
Der var det en "smarting" som gjorde reachurs på bedrifter og deres økonomi og tildligere billån i f.eks Santander i navnet til bedriftseieren. Dei hadde skaffet seg alle lånepapirer i bedrifteigerens navn. Og sendt til firmaet. Den eksklusive bilen ble levert til et sted med nøkkelen oppå jula. svindlerne avhentet bilen,skiftet skilter og stakk til øst Europa med et planlagt salg og cash rett i lomma. Dette gjorde han gjentatte ganger uten å en gang vise ansiktet sitt. Dette er dog litt proffer en en junkie som ser en bil går på tomgang.

Tipper disse selskapene er litt mer forsiktig med slikt nå da
Vis hele sitatet...

Her er tråden til Btyven.

Om du vil gå for den teknikken må du nok inn legge mer arbeid enn å bare hoppe inn i en bil som står på tomgang.
Er lenge siden jeg har sett episoden, men om jeg husker rett innebærer det som nevnt flere lovbrudd enn kun biltyveri..

Forfalskninger av papirer og bilskilter, inkludert svindel av banker gjør det allerede mer risikofylt og komplisert. Og det de jeg husker nå. Han har/hadde også diverse kontakter i øst-europa.
Sist endret av KjemikalieX; 6. desember 2018 kl. 12:58.