View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det er en interessant sak du nevner der Kanoner, dette med autoritet. Det er vel nødvendigvis slik at enkelte brukere får en slags autoritær posisjon i visse sammenhenger, og da spesielt overfor visse målgrupper innenfor brukermassen. Dette kan jo være både heldig og uheldig, alt etter som hvordan disse brukerne uttaler seg.

Det positive med dette er at jeg ser en holdningsspredning som er preget av ansvarlighet og fornuft blant medlemmene. Jeg tror folk ser at gode og gjennomtenkte råd blir tatt langt bedre imot enn eplekjekke slengkommentarer, og at ansvarlighet rundt bruk av rusmidler faktisk er noe å strebe etter.

Det negative er som du også påpeker at enkelte meninger som ytres her kan gi visse brukere den bekreftelsen de søker for å kunne tillate seg selv å handle uansvarlig, så døra svinger vel begge veier..


Jeg ser også at et par brukere har nevnt lengre oppe i tråden at de gjerne tar mine utspill for god fisk.
Det er jo definitivt et kompliment, og jeg skal ikke nekte for at jeg til en viss grad er klar over at det jeg skriver blir tatt seriøst. Allikevel ønsker jeg jo på ingen måte at folk ukritisk skal adoptere mine holdninger og la være å sjekke faktaopplysninger jeg kommer med så godt det lar seg gjøre. Jeg er jo tross alt bare en mer eller mindre random fyr som liker å skrive om meningene og interessene sine.


Jeg skal heller ikke nekte for at jeg bevisst går inn for å spre de holdningene som jeg selv verdsetter, men så er det også kun ut av gode intensjoner at jeg gjør dette. nFF har for meg blitt en mulighet til å spre perspektiver som jeg selv anser som verdifulle, og jeg føler også på mange måter at jeg har et ansvar for å gjøre det. Så er naturligvis mange uenig med meg i mye rart, men det må man jo bare forvente.

Det ble litt personlig på slutten her, men jeg følte det var verdt å nevne dette tatt i betrakting enkelte av innleggene lengre oppe i tråden.
Sist endret av mentalmelt; 5. mars 2009 kl. 00:23.