View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av emphi Vis innlegg
Det eneste problemet jeg ser med rusmiddelforumet er at det er ingen mulighet for å kontrollere hvem som kan lese her. All den tid jeg er for fri flyt av informasjon mener jeg likevel det problematisk at barn og unge kan lese her og adoptere meninger og holdninger her som kan lede dem til å eksprementere med rusmiddler i altfor ung alder. Det er selvsagt ingen måte å hindre dette på, men jeg mener at det kanskje ikke hadde vært så dumt å gjøre om selve rusmiddelforumet til en seksjon kun medlemmer kan lese.
Vis hele sitatet...
Den vinklingen høres nesten ut som de foreldrene som prøver å dytte ansvaret for hva barna deres ser på tv og internett over til serieprodusenter, nettsideredaktører etc.
Det er foreldrenes ansvar å ha interesse for hva deres barn ser på tv/filmer og får med seg på nettet. Det er en voksen verden der ute, og disse mediene, spesiellt internett, er ikke noe barn burde surfe ukontrollert på.
En hver person med en smule fartstid på nettet kan å registrere seg på et nettsted, så det vil ikke gjøre noe til eller fra.
Forelde bør ha et sterkt bånd til sine barn, dette gjør det enklere for barnet selv å åpne en dialog med foreldrene om de skulle gå glipp av nettvanene til barnet.

Dette ble vel en smule Offtopic, men jeg følte bare for å dele mitt syn på foreldreansvarfraskrivelse.