Tråd: Anonymitet
View Single Post
Trådstarter
58
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det du glemmer er at du er observert på overvåkingskamera i butikken hvor du kjøper startpakke.
Stemmen din blir spilt inn når du ringer for å registrere kontantkortet (det er ikke alltid det funker med kun sms aktivering).
Ip adressen du bruker til å surfe på finn.no registreres.
Du møter personen som selger deg telefonen som kan identifisere deg.
Telefonen din kan spores som igjen gjør at du kan lokaliseres og oppdages på kameraer i nærheten.

En del av punktene over krever ganske alvorlige forbrytelser for å bli en del av etterforskningen, men mulighetene er der.

En enklere metode vil være å droppe hele hele telefonen og lete etter åpne nettverk i boligområder som du kan bruke.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ''glemte'' ingenting. Var bare ekstremt dårlig på å formulere at dette er en prosedyre som kun skal brukes til noe kriminelt én gang, kanskje maks over en uke om du må ha en dialog med feks kjøper/selger på finn.no. Det er tatt til ettertanke, og ved neste innlegg skal jeg formulere meg smartere og mer informativt.

Angående selve prosedyren, svar på div fallgruver du nevnte:

Bruk caps og briller, vent en måned med å registrere startpakken.
Helt sikkert tilfeller der en må ringe inn - av de hundrevis av gangene jeg har gjort det har det derimot aldri vært en problemstilling.
Hva så om IP'en regges? Er fortsatt ikke deg.
Du har *selvsagt* ikke med din egen telefon når du utfører lyssky aktiviteter du ikke vil skal spores til deg. Jeg gjør hvertfall ikke det.
Selvom det er få av de i disse tider så finnes det helt sikkert åpne nettverk i boligområder, her har du derimot 4g-dekning hele tiden, og om en følger ovennevnte instrukser kan en simpelthen ikke bli tatt. Med mindre du blir tatt med tlf på deg, selvsagt. Da er du derimot stupid, og fortjener å bli tatt imo.

Sitat av Synderen Vis innlegg
Politiet hade kke hatt store problemer med å finne deg om du hadde brukt denne metoden. Om du vil oppnå "tenknisk" anonymitet så bør du se på en Whonix prosjektet. I tilegg bør se om du finner noe innformasjon relatert til OPSEC, det innebærer en del av det Lataralus har nevnt. Det er lett å være anonym i korte perioder, men det er neppe noe du kommer til å holde oppe over lengre tid.
Vis hele sitatet...
Vært fint om du kunne sagt nøyaktig hvorfor politiet ikke hadde hatt problemer med å finne meg ved bruk av denne metoden?
Sist endret av mrocean; 30. mars 2018 kl. 14:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.