View Single Post
Majestic 12
Tothep's Avatar
758
Sitat av Cannaman Vis innlegg
usj hukommelsetap ja,bekreftes

og hangovers



ja prøvde så godt jeg kunne å få xanor,føler jeg har ett godt forhold og legen tror uten tvil jeg er oppriktig og ærlig,men nei

problemet var at fallet/angsten ble værre når jg IKKE brukte dem,hvis jeg brukte dem,og det var det han minst ville skrive ut

det er ikke en BEHANDLING osv osv..hele regla

man skulle søkt fylkeslegen,alle skulle skrevet ett brev til fylkeslegene og plaget livet av dem for den idiotien de trer nedover systemet

virker som fylkeslegen i buskerud er en av de værre etter min oppfattning av bekjentskaper rundt om i landet

har prøvd en del leger nå,en type fikk jeg nesten ikke imovane av engang uten STRENG kontroll og pes,helt utrolig

jeg gir opp,orker ikke krangle mer..de tvinger folk til selvmedisinering,det er selvsagt hva som skjer,men det er vell samme det,sålenge budsjettet ser bra ut for makthaverne

en professor psykiater i oslo klarte faktisk å prestere å si at "folk pleier å ta seg en dramm når de får nerver"synd jeg ikke har den på tape

ALT for å slippe å ha ansvaret vet du

det er noe seriøst galt i systemet vårt,det er en grunn til at medisinene finnes og at resten av verden bruker dem

men jeg fikk faktisk nitrazepam abodormer av min lege,hvis det var til søvnproblemer

virker som om hvis det er for søvnproblemer så åpnes en ny dør,så man får bare si at det er for søvnproblemer å bruke det
Vis hele sitatet...
Jeg ville bytta lege.
Jeg er ikke lege selv, men har satt meg ganske godt inn i benzo'ens verden.
Angsten trenger ikke bli verre når du slutter å bruke xanor, det må trappes ned, veldig sakte. Det bør heller ikke brukes hver dag eller over lengre perioder. Selvsagt må man se på hvert tilfelle (jeg brukte 1mg hver dag), men følger man de reglene der så er ikke xanor bruk noe problematisk i det hele tatt.
Xanor er en utrolig god medisin, hvis den brukes rett. Den har redda meg fra angst helvete. Tett oppfølging med din lege er det som må til. 2-3 konsultasjoner i uken hadde jeg når jeg gikk på Xanor. Tok heller ikke lange tiden før medisinen startet å virke orntlig heller.

Tok muligens 2-3 uker med Xanor behandling før det sa "klikk" og jeg følte ting startet å bedre seg. Da startet jeg å trappe ned Xanor, veldig sakte. Brukte sikkert over 1 mnd. med nedtrapping. Etter nedtrappingen var det meste som før, hadde litt angst enda, men det var ikke noe i forhold til da jeg starta med Xanor. Jeg har alltid med meg en 1mg, 2mg og en Xanor 3mg depot når jeg drar ut.
Bruker de nesten aldri, men det føles som et skjold, skjer det noe som jeg føler jeg ikke takler så tar jeg en 2mg og alt blir som før. Jeg får kontrollen tilbake. Men det skjer nesten nesten aldri lenger. Som jeg sa, bare å vite at tablettene er lett tilgjengelig hjelper.

Enkelte leger mener Xanor er som en gift, men det er fordi de ikke har tid til å følge opp pasienten når man starter Xanor behandling. Veldig synd egentlig, fordi den medisinen kunne hjulpet så mange. Så har vi de som ruser seg på det, det ødelegger også på hvordan leger ser på det å skrive ut benzo'er.
En som ber om Xanor betyr, for en lege at du er ut etter benzo rus, så du går fra legekontoret uten noe resept. Det er tross alt et b-preparat, så det burde ikke være så vanskelig å få!

Godt forhold til din fastlege er også viktig, han/hun må kunne stole på deg. Jeg tror det er ganske få fastleger som virkelig stoler på sine pasienter i dag, pga. de har 1500 pasienter de må behandle. Det gjør saken heller ikke bedre.

Når jeg fikk mitt angst-attakk prøvde legen først med Sobril, det hjalp ikke noe. Så gikk han rett opp til Xanor uten å nøle. Det var redningen min.

I dag har jeg en ny fastlege pga. min gamle måtte slutte pga. en skade.
Min nye lege skriver ut hva det måtte være, bare jeg nevner et navn så får jeg en resept, tilogmed a-resepter. Hva om jeg hadde vært missbruker av medisiner? Han har nok lest min journal og jeg tror nok han stoler litt for mye på meg
Det føles ikke helt rett, det burde være mere regulert på hvordan medisiner skrives ut og følges opp.

Ja, ja. Det er ikke lett å ha en psykisk lidelse i dette land. Psykisk-helsevern er så nedprioritert som det går an.
Sist endret av Tothep; 24. juli 2010 kl. 16:02.