View Single Post
Trådstarter
97
Sitat av Anonymitet997 Vis innlegg
Ja, til en hvis grad. De nyeste vi har på arbeidsplassen har motstandsfølere og stopper når feks. Skiven blir kilt fast, slippes på gulvet, får tak i kevlar sting på hansker etc.

Det er sant det han "Myoxocephalus" sier. Det jeg nevnte er relativt strenge krav til bruk av vinkelsliper, ser ikke bra ut på bedriftens papirer at vi har arbeidsrelaterte skader uten protokoller, heh.
Kommer jo ann på hvor mye enn skal slipe. Hjemme går det jo fort for seg, og de gangene jeg må tre til med vinkelsliper, er det stort sett vernebriller og kanskje hansker om jeg gidder.

Alt er jo veldig subjektivt på privaten, bruk det du føler deg selv trygg med.

Edit:
Hørselsvern er jo ganske greit å få på seg, da det skjærer ganske greit i øyrene for oss med normal hørsel.
Vis hele sitatet...
OK!
Jeg antar at dette ikke gjelder alle moderne slipere og sikkert ikke billigmodellene hos Biltema. Hvor får man evt. tak i slike? Har de en spesiell betegnelse?

Jeg ser at enkelte også mener at eldre skiver som er gått ut på dato kan splittes under bruk. Noen erfaringer med dette? Er det mer risikabelt å bruke tynne skiver på 1mm tykkelse enn f.eks de med dobbel tykkelse?
Sist endret av Lauritz; 21. april 2021 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.