View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det blir nesten litt håpløst å liste opp anbefalinger, det er for mange bøker der ute som er bra på ulike måter. Du vil lese for å bli mer belest, men hva liker du? Av skjønnlitteratur, hva har du lest før, og likt? Hva likte du med dem? Av sakprosa, hvilke tema er du interessert i? Jeg tror du får mer ut av "prosjekt bli mer belest" da, enn å tenke at det finnes en kanon alle burde pløye gjennom.
Vis hele sitatet...
Jeg har praktisk talt ikke lest noe som helst. Så jeg er åpen for det meste! Hvis det er en bok du synes er veldig bra, så vil jeg gjerne høre det. Som nevnt ser jeg for meg både skjønnlitterære bøker og mer «faglige»/opplysende bøker om alskens temaer. Alle de forfatterne jeg lister opp i åpningsinnlegget synes jeg høres spennende ut, og skulle gjerne gitt dem en sjangs, men tiden strekker nok ikke til til alle, så jeg ber derfor om hjelp til å prioritere litt.

Når det kommer til film, så hører jeg ofte snakk om de klassiske filmene som «alle må ha sett». Selv om man ikke nødvendigvis liker filmene, så «må» man liksom bare ha sett de en eller annen gang i løpet av livet.
Tenkte kanskje det var litt det samme med bøker. Det er jo mange bøker og forfattere som går igjen, og som gjerne holdes på pidestaller. Jeg søker råd fra beleste freaks som kanskje kan fortelle meg hvilke bøker det er verdt å lese, og eventuelt hvilke som ikke er verdt å bruke tiden sin på.
Sist endret av Realist1; 4. mars 2021 kl. 08:42.