View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Okei, ettersom tråden har dukket opp igjen tenkte jeg å dele en "morsom" historie. Jeg har kanskje allerede har postet i en annen sammenheng for lenge siden, men jeg velger å skrive den på nytt.

År: 2001
Sted: Fest hos kompis (jeg velger å kalle han Ole)
Nark: 7 ecstasy hver av typen: Grønn Blackjack (21) og ca. 30-50 Phenergan

Først vil jeg si at Phenergan ikke er et preperat å ruse seg på, what so ever - glem hele den røde trekanten den betyr "fuck all".
Jeg quoter felleskatalogen for sette strek under hvilket dritt vi puttet i oss.
Sitat av Felleskatalogen

TABLETTER 25 mg: Hver tablett inneh.: Promethazin. hydrochlorid. 25 mg, lactos. Filmdrasjert. Fargestoff: Indigotin (E 132), titandioksid (E 171).

Indikasjoner: Allergiske lidelser og anafylaktiske reaksjoner når det ønskes spesielt kraftig og protrahert virkning. Som anestetisk adjuvans. Forebyggelse og behandling av brekninger av forskjellige årsaker.

Dosering: Voksne: Innledningsvis 1 tablett à 25 mg om kvelden, ev. økning til 2-4 tabletter à 25 mg følgende kvelder.

Kontraindikasjoner: Kjent overfølsomhet for innholdsstoffene.

Δ

Forsiktighetsregler: Kan gi en hypnotisk virkning og ved initialdosering må sjåfører og folk som betjener maskiner gjøres oppmerksom på dette. Innledningsdosen bør her være lav. Forsiktighet med alkohol og medikamenter med depressiv virkning på sentralnervesystemet. Bør ikke gis som dagsedativum ved depresjoner der hemninger og ulyst er dominerende symptomer. Forsiktighet ved behandling av pasienter med prostatahypertrofi, blærehalsobstruksjon og pyloroduodenal obstruksjon. Dette gjelder også ved behandling av pasienter med myasthenia gravis. Forsiktighet ved hepatitt, nedsatt nyrefunksjon, alvorlig koronararteriesykdom, trangvinklet glaukom og epilepsi. Kan maskere tegn på ototoksisitet som følge av ototoksiske legemidler, f.eks. salisylater. Kan forsinke diagnosen av intestinal obstruksjon eller økt intrakranielt trykk ved at brekninger fjernes. Kan gjøre lungeslimet tykkere og minske opphosting, og forsiktighet utvises derfor hos pasienter med astma, bronkitt og bronkieektasier. Ved langtidsbehandling bør pasienten informeres om viktigheten av god tann- og munnhygiene pga. munntørrhet, samt at nedsatt tåreproduksjon kan medføre problemer for kontaktlinsebrukere.
Vis hele sitatet...
Det hele startet hos Ole, da den schitzofrene naboen til Ole kom opp med 200 tabletter Phenergan som han mente vi ville ha glede av.
Den gang var vi ikke de største kritikkerene når det gjaldt legemiddler, så var det en trekant på pakken - spiste vi dem.
Vi visste at det var AP-dop, men komboer av forskjellige stoffer var noe vi syntes var spennende.
Det var fredags kveld, fest og storståhei.
Vi spiste oss 7 Ecstasy tabletter hver og begynte så å spise Phenergan som pastiller.
Jeg husker ikke riktig tids forløpet, men jeg vet at etter 2 timer var jeg på en annen planet enn de andre på festen.

Det begynte med at jeg og Ole står å ser i kikkehullet for å kunne "ta noen på fersken" for å ringe på.
To gode kamerater av oss var på vei opp da vi sto i kikkehullet å fulgte med. Akkuratt i det sekundet de skulle trykke på "ring på" knappen, åpnet vi døren med et brak slik at de skvatt 2 meter tilbake fra døren.
Jeg sto da i bokser-shorts, sjøstøvler og hawai-shorte som da var faren til Ole sin. Ole står med vanlige klær, dog beltet var åpent og buksa var en smule sægga.
De to som ringte på skjønte meget lite, spesielt i det jeg åpner munnen og begynner å prate usammenhengende med Ole og bare ignorerer disse to som prøvde å ringe på.
Ole var litt mer i lodd meg, alikevel var første tanke som slo dem: " Nå har de virkelig gjort det store. Det har flippet totalt for dem."
Ole bor en blokk, der vi sto i oppgangen i 5 etg. I blokken er det en heis - hvor jeg sto å trykket fibrilsk på knappen.
Jeg har ikke klart å ha noe som helst form for samtale med dem, så i det jeg pratet til dem husker jeg bare oppgitte blikk mot meg. Ole står å skal selge dem en ?bil?, der han repeterer: [" Skal dere kjøpe bil? Den står inne i stua, bare 3000! LETT. "] I tilegg til at han sperret inngangen til leiligheten sin. De to hørte at det var fest i stuen, men de fikk ikke slippe inn.
Jeg gikk som sagt å valset rundt i bokser-shorts, sjøstøvler og hawai-shorte, samtidig som jeg konstant gjentok meg selv - ["Jeg finner ikke buska mi".]
Pluttselig går ole bort å trykker på samme heisknapp som jeg har trykket på, forskjellen var han klarte å lure heisen opp - i motsettning til meg.
I det heisen åpner seg - roper han ["Hey, Var det ikke her du skulle inn?"] Jeg svarte bestemt, men usikkert [" Jo, det var jo kanskje det".]
Så trykket han på en eller annen etg. og skubbet meg inn i heisen. Jeg vinket fint til Ole og de to som sto i gangen, mens Ole sto igjen å smilte.
I det heisen forsvinner roper han til de to ["Jeg skal bare ned å lukke vinduet i garasjen"], i det han løper etter meg ned trappene. (Det fantes ingen garasje).
De to som kom var lettere sjokkert og kvidde seg til å følge etter. De gikk inn på festen, men ettersom vi ikke kom opp igjen fant de ut at de måtte leite etter oss.

Det første som skjedde var at de hørte [ding dong] og noe snakking og et smell. Dette gjentok seg ett par ganger til de innså at jeg gikk å ringte på til naboene i blokken.
Jeg sto i bokser med en amper tone og bad de som åpnet om å skru ned musikken - ettersom jeg hadde lagt meg for lenge siden. I tilegg hadde jeg oppført meg aggresivt fordi jeg trodde naboene hadde stjålet buksen min.
Jeg ringte tilfledig på hos en bekjent, der da hun åpnet hadde jeg lagt meg ned på gulvet på alle fire og begynt å dra ut ledninger i fra feste i veggen - mens jeg mumlet noe om at de var nødt til å skaffe seg internett. Ste-faren til hun jeg ringte på fikk slengt i gjen døren før jeg fikk gjort ytterligere skader og komanderte meg hjem.
Skuffet og forbanna satte jeg meg i trappe-oppgangen i 3 etg. mens Ole satt i 4 etg. Der satt vi å hadde lange usammenhengede samtaler og samtidig som vi satt å røykte en "innbillings joint" fra fingrene. Vi hadde visst nok tatt "gode skikkelige drag" samtidig som vi nektet dele på "ingenting" med våre kamerater.
De to klarte å lure meg og Ole opp igjen i leiligheten, men i det vi kom inn - løp Ole ut på terassen i 5.etg og låste seg ute.
Han satt fremdels å røykte på "ingenting", mens han surmulet og ikke ville komme inn. Ole hadde også lange dype samtaler med bettong veggen.

Jeg hadde funnet vei til noen jenter som satt i en seng og prøvde å overtale meg om å ta på meg buksen. Dette fordi jeg var sur og sint fordi jeg ikke fant buksen min. Buksen lå på armlènet på en stol som de gjentatte ganger viste og fysisk gav meg i hånden. Jeg nektet for at dette var min bukse. Etter hva jeg har blitt fortalt har jeg i over 2 timer nektet å ta på meg min egen buske, helt til èn fikk en glimrende idè - gi meg en annen bukse.
Jeg lånte en buske av Ole, og var på det tidspunktet veldig fornøyd.
Hukomelsen vår på dette stadige var værre enn en gullfisk og vi glemte hele tiden hva vi skulle, noe som førte til at vi bare gikk å vaset rundt i leiligheten uten mål og mening. Til latter for noen, og irritasjon for andre.
Èn kamerat av oss ble skikkelig forbanna da han hadde gjentatte ganger bedt meg om å finne frem noe. Det endte opp med at jeg svarte han frekt og han løftet meg opp etter strupen. Pluttselig kom jeg til meg selv og skjønte ikke hvorfor han ville gjøre noe slikt med meg.
Denne personen fikk også i seg Phenergan og noen Ecstasy - dog mye senere enn meg og Ole.
Samtidig spiste en annen kamerat av oss også Phenergan, uten at jeg husker så veldig mye av det.

For å korte ned historien, endte det hele opp med:

Jeg har i morgen timene støvsuget, ryddet og vasket hele leiligheten til Ole, det inkluderer vegger, tak, skap, mennesker som prøvde å sove og i det heletatt.
Dette fordi jeg hadde den gang en "plikt" om å støvsuge hjemme, da jeg mest sannsynelig har trodd at jeg var hjemme på dette tidspunktet.
Min mor ringte meg i 9 tiden om morgenen. Dette var i November såvidt jeg husker og hun lurte på hvor i alledager jeg hadde blitt av.
Jeg gikk over i et mer ampert humør og begynte å kjefte å smelle om at jeg var på Quart-Festivalen og bodde på hotel.
Hvor jeg har fått dette fra, aner jeg ikke - men jeg husker min mor ble hysterisk og facet meg med at Quart'en var ferdig for flere måneder siden. Jeg svarte med å legge på.
Etter en stund gikk det opp for meg hva jeg hadde sagt, og ringte opp igjen i et klart øyeblikk.
Jeg ble hentet og da jeg kom hjem var det "familie-møte" og bla bla bla.
Under dette møtet får jeg pluttselig en telefon - jeg måtte komme å hente han fyren som tok kveler tak på meg i arresten. Han fikk ikke dra fra stasjonen før han hadde fått ned klær.
Han hadde da grytidlig på morgenen satt seg uti et siv, i enden av et vann - der han satt å vasket seg. Politiet kom til stedet og han var rasende for at det ikke var lov å dusje og vaske seg uten politiets innblanding.
Samtidig hadde den andre kameraten som spiste Phenergan blitt funnet på et lite sentrum av der jeg bor - krypende på bakken mens han letet etter noe.
Politiet hadde kommet, spurt han hva han leitet etter - der han fortvilet sa at han leitet etter Rohypnolene sine og om de ikke kunne hjelpe han å finne dem.
Selfølgelig gjorde dem det - hele 20 stykk, samtidig som han ble tatt i arresten.
__

Det er sikkert mye ufortalt med historien har allerede rukket å bli veldig lang, så jeg velger nå å slutte av.
Til en opplysning tok det over 3 dager før vi alle ble normal, vi skjønte ingenting. Vi hadde halunisasjoner og forsvant inn i en schitzo verden - for så *schnap* å komme poppe ut igjen til det normale. Bare disse dagene etterpå lagde endel trøbbel for oss. Inkl. politi besøk for min egendel, ettersom mobilen min ble funnet i en hage på et heller ukjent sted for både meg og mine venner.
Hvordan den har havnet der, vet jeg overhodet ikke den dag i dag.

Mye av dette har jeg blitt fortalt av disse to kameratene som først kom for å ringe på, men noe husker jeg også selv.
Siste ordet må bli at jeg ikke anbefaller NOEN å innta Alkohol, Ecstasy og Pheneragan samtidig - Ever-
Sist endret av spQ; 8. januar 2008 kl. 12:27. Grunn: Phenergan