View Single Post
Sitat av Kloakk
Det merkelige i denne diskusjonen er at jeg til stadighet sier at jeg ikke har noe problem med at folk går toppløs eller med string på stranda. Det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor, jeg oppriktig forstår ikke hvorfor man ikke kan lufte titsa sine hjemme på terrassen eller kanskje en plass det ikke ferdes flere hundre mennesker daglig på varme dager.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å forstå hvorfor, for det angår ikke deg - du bryr deg jo ikke om hva folk gjør.
Det og KUN det er hva jeg spør om, eller okey pluss at jeg syns det er hyggelig å ta hensyn, sånn generelt.
Vis hele sitatet...
...Bortsett fra at du altså egentlig bryr deg litt likevel. Du synes det er hensynsløst.

Vel. Det er fryktelig enkelt. Enten ønsker du å innskrenke en frihet, eller så ønsker du det ikke. Her må du bare bestemme deg.

Hvis du lander på at du mener at toppløshet ikke bør være gjenstand for sanksjoner, så er vi tilbake til utgangspunktet - du trenger ikke å forstå hvorfor noen går toppløse, akkurat som at jeg ikke trenger å forstå hvorfor så mange synes det er gøy å se to lag av ti voksne menn løpe etter en svart og hvit ball ute på et jorde. Det er bare et av livets mange mysterier.

Hvis du derimot mener at toppløshet bør opphøre, så er det din jobb å rettferdiggjøre hvorfor dette er en rimelig innskrenkning av andres frihet. Dersom det eneste du har er at du ikke forstår hvorfor noen skulle ha behov for å gjøre det, så kontrer jeg med at jeg ikke kan se noen saklig grunn til å spille fotball. Fjerner vi toppløshet fordi du synes det er unødvendig, så kan vi med den samme begrunnelsen fjerne fotball. Og ganske mye annet. Dermed synes det ganske opplagt at "jeg ser ikke nytteverdien av det" ikke er en god nok grunn til å fjerne noe som helst.
Sist endret av Myoxocephalus; 28. april 2020 kl. 15:00.