View Single Post
Protus : for meg føltes 5meoDMT som en helt ufattelig intens energi, samtidig som man har følelsen av å dø. Det gav meg ikke badtrip, men en stor respekt for stoffet, langt mer enn for nn DMT. 5meoDMT har nok et større potensial for terapeutisk bruk (gi seg helt hen/slippe taket), enn nnDMT. Men uten det visuelle aspekt.
Salvia har jeg ikke prøvd, men inntatt i røykbar form er det iallfall svært få som rapporterer å få noe vettugt ut av opplevelsen - men den kan likevel etterlate en antidepressiv effekt (på linje med ketamin kanskje?)

Anonym bruker: jeg har ikke erfaring med k-hole og har bare minimal erfaring med ketamin. Ketamin følelsen er dog svært annerledes og ikke trypyaminlignende i det hele tatt. DMT visjoner føles lignende dem man har på store doser sopp, med en mer feminin vibb. Med mandala og 3D visualisering, før breakthrough hvor det er vanskelig å beskrive hva som skjer. Da jeg ikke har vært i k-hole er det vanskelig å si, men før k-hole og før breakthrough er iallfall DMT og ketamin to vidt forskjellige substanser.
McKenna peker på at ketamin er dissosativt (samme som Salvia) at man glemmer at man har inntatt stoffet. På DMT er man våken og klar og helt seg selv gjennom hele opplevelsen. Dette er iallfall en stor forskjell..
Sist endret av Bearass; 16. desember 2018 kl. 19:50.