View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg er ikke voldsomt politisk engasjert, men jeg kommer til å stemme Rødt, og grunnen til det er at jeg synes grunntanken deres er god i tillegg til mange andre aspekter ved politikken og programmet deres jeg synes virker interessante. I tillegg virker de, og jeg må innrømme at jeg ikke helt greier å holde maska mens jeg skriver dette, relativt ærlige i politikken.

Rødt tar sikte på å senke de økonomiske forskjellene i samfunnet sånn at vi i minst mulig grad må forholde oss til et klassesystem. Det er egentlig hele greia i et nøtteskall. Retorikken deres dreier seg mye om "kampen mot forskjells-Norge" og i det store og hele er det dette som er hovedsaken til partiet. Offisiell og noe mer velformulert versjon

Jeg vil egentlig oppmuntre folk til å skumme gjennom enkeltpunktene de har på https://rødt.no/politikken.

Hva du mener med "alle de dårlige" poengene blir det vanskelig for noen andre å gjette seg til.

Et av de kuleste punktene vil jeg påstå er ruspolitikken, der de vil ta et hint fra Portugal og avkriminalisere brukerdoser og fokusere mer på behandling enn på straff.