View Single Post
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Liberalistene for retten til å bestemme over seg selv og sin eiendom. Staten har alt for mye makt og det må endres på. Og pga den økonomiske delen da alle andre parti vil kjøre landet i dass med sitt pengebruk og tyveri/tvungen innkrevning av enorme skatter og avgifter (ca 70%betales som det)..
Forøvring landets 5. Største ungdomspart
Vis hele sitatet...
Jeg holder på å sette meg inn i partiprogrammet deres nå, men det eneste jeg kan kan konkludere med er at de ønsker å skape enorme forskjeller mellom fattig og rik. De ønsker å "avskaffe velferdsstaten og legge til rette for et velstandssamfunn" Hva er det? Høres for meg ut som at 1% av alle sjefene her i landet skal styre alt av fengsel, sykehus, gamlehjem, vei osv, ta alt av inntekter, og alle som faller utenom, ja synd for dem.

De ønsker å selge statlige eiendommer for å finansiere skattekutt og basere inntekten til staten på olje. Virker ikke spesielt bærekraftig i mine øyne, men opplys meg gjerne! Ser at de har mye popularitet på nett, så om de får en plass eller to på stortinget kan det være greit å vite hva de står for.

De ønsker i bunn og grunn å skille økonomi og stat, dermed avskaffe livsnødvendige ytelser som NAV og basere "friheten" og "sikkerheten" til de som faller utenom på frivillige ytelser fra de som tjener penger. Altså, faller du på utsiden må du i det minste klare å skrive en fin tiggetekst på spleis.no, så er fremtiden redda!

Med automatiseringen vi står ovenfor leter jeg etter partiet som har borgerlønn(noe Venstre forøvrig hadde i sitt forrige partiprogram) som kjernesak fremfor privatisering og skilling av økonomi og stat. For alt du vet sitter det en 5.klassing klar til å skrive en BOT som vil gjøre deg arbeidsløs. Da vil jeg ikke satset på at de rikeste her i landet stepper inn med penger til kost og losji.
Sist endret av Pygoscelis; 2. august 2017 kl. 16:26.