View Single Post
Sitat av commie Vis innlegg
Som sagt, jeg har aldri hørt at skjenkekontrollen eller andre offentlige myndigheter har hyret inn 17 åringer som de sender inn på butikker. Jeg er usikker på om det i det hele tatt ville vært lov. For all del, det er mulig jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg har rett nå, men for å kunne ta noen for å selge til mindreårige er man vel strengt tatt nødt til å bruke mindreårige. Ingen vits å sende inn en person på 20. Han har vel solgt alkohol eller tobakk til en person uten å kreve leg, men han har ikke solgt til en mindreårig.

Har et eksempel som ikke omhandler akkurat det samme, og vet heller ikke om det kan brukes i denne sammenhengen, men velger å slenge det ut likevel, så kan dere selv bestemme om det passer seg her.

Her hvor jeg bor gjennomførte et kjøpesenter en tyveritest på butikkene som holder til på senteret for å sjekke om butikkene er oppmerksomme. Vilkårlige folk fikk lov til å være "tyv", og gikk inn på butikker og rasket med seg ting fra hylla og gikk ut igjen. Ting ble selvsagt levert tilbake igjen etterpå, men det jeg prøver å få fram er at de helt sikkert kan bruke mindreårige som deltakere i en undersøkelse når det er i kontrollerte forhold. Salg til mindreårige er ulovlig, og tyveri er ulovlig.

Her har jeg ingenting å backe opp med, skriver bare ned tankene mine om dette.