View Single Post
Ahhh... genial tråd! Kjenner meg sterkt igjen i det du skriver, trådstarter.

Jeg kommer aldri til å glemme første gangen jeg hørte Chris Rea- Road to Hell. Satt foran peisen hos en kompis med en feit en hver... husker den enorme spenningen som bygget seg opp inne i meg under introen, før rocken begynner... fantastisk.

Husker også en annen hendelse meget godt. Jeg var på vei hjem, det var vinter. Hadde som nevnt av trådstarter in-ear øreplugger, som jeg også vil anbefale til alle musikkelskere. Jeg satte på en sang jeg bare hadde hørt i forbifarten et par ganger før, men aldri virkelig lyttet til: The Ecstasy of Gold av Ennio Morricone. Fy faen, det var fantastisk.... kjære medstonere: Last ned den sangen, røyk deg en feit en og sett den på et godt anlegg... det stykket musikk når virkelig høyder så høye.... damn!

Ellers er det mye musikk jeg gjerne kunne tenkt meg å høre for første gang under cannabisrus, men som jeg allerede hadde kjennskap til når jeg begynte å røyke- blant annet samtlige trådstarter nevner i første post. Men hvis det finnes noen der ute som ikke har hørt Shine on you Crazy Diamond eller Echoes av Pink Floyd, så har dere 2 fantastiske, 20 minutter lange opplevelser i vente.

Forresten, for de som er interesserte i reggae, eller rolig, laidback musikk generelt (trådstarter?): http://www.youtube.com/watch?v=EmgFjFRdvnk

Som bandet Groundation sier: Music is the most high!

For å legge til litt til min første post her: Når det kommer til The Ecstasy of Gold er jo det beste å bare se "The Good, The Bad and The Ugly", filmen som avsluttes med nevnte stykke musikk....

....

Må legge til en opplevelse/sang til. Jeg var hos en kompis, vi var kanskje rundt 10 folk i rommet og alle var dritfjerne. Heavyweight av geniale Infected Mushroom kommer på. Etter 7-8 minutter der jeg bare lyttet til musikken og stengte alt annet ute, sang jeg og en annen den "chipmunk"stemmen på slutten, feilfritt! Har siden aldri greid å synge den like bra, men akkurat da gikk det perfekt. Konge opplevelser med musikk og cannabis! <3