View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kloakk: Fint å høre fra andre med PF men håper du er ironisk. Å ikke like å jobbe er vel ikke nok for uføretrygd og jeg klarer ikke se for meg at særlig mange vil ha uføretrygd om de kunne velge noe annet (med mindre de tjente jævlig bra på svart jobb ved siden av og utretta noe i livet anyways). Skjønner det hvis det begrenser deg så ille at du ikke hadde noe valg da. Kan jeg spørre hvilken PF det er?
Vis hele sitatet...
Jeg er på ingen måter ironisk, jeg sliter med å omgås andre mennesker, jeg er for sær, jeg gikk fra jobb til jobb, aldri fått sparken eller noe sånn, men sier ting som jeg ser det, på en hyggelig og høflig måte, men det resulterte, i to tilfeller, at sjefen sa at om jeg var villig til å si opp selv skulle jeg få gode referanser og 3 måneder med lønn, svaret mitt var det samme begge gangene, det er en deal om jeg får gå nå i dag.

La meg dele et eksempel, jeg jobbet på elprice i sin tid, en dag hadde vi en representant fra siemens/bosch innom, han fortalte hvilke vaskemaskiner vi burde prøve å få solgt, jeg er sånn at jeg alltid prøvde finne rett maskin til rett person, ser ingen grunn i å selge en 9kg maskin til 14.999,- til en enslig mann i 50 åra som vasker klær 1 gang i uka, han klarer seg lenge med en 6 kg maskin til 2.499,-, uansett så sier denne fyren fra siemens/bosch at for hver maskin til 9.999,- vi solgte skulle vi få en flaske vin, dette en rødvin til 79,-, jeg tenker jo ikke så mye over hva jeg dytter ut av kjeften så jeg sa: "Så hvis vi får solgt en maskin til ti tusen kroner til folk som egentlig ikke trenger den så spanderer dere en flaske vin til søttini spenn? Gavmildt"

Sånn er det ass, det var nok til å vippe hele rommet av pinnen, kan ikke fungere under slike forhold. Jeg takler det rett å slett ikke, hva verre er, jeg kunne se to av selgerne lyste i øya med tanke på en flaske vin, fuck de som skal ha en vaskemaskin til sitt bruk, tøm lommeboka deres å få en sugbar rødvin til 79,-. Får det bare ikke til... Det velter til slutt ut noe av kloakkhullet jeg har plassert midt i ansiktet og skaper "problemer", jeg har aldri følt en frykt for å miste en jobb, så det hjelper jo ikke på å holde tilbake..

Jeg er heller ikke veldig opptatt av penger, jeg trenger akkurat nok til å slippe å tenke på det, noe jeg har. Jeg skrev kronisk blakk fordi de aller fleste ville nok ikke syns det holdt. Jeg har 16 lapper i måneden, og jeg tjener verken svarte penger eller har utretta noe spess i livet. Jeg har kone, kid, bil, hus, lån og musikken min. Jeg har vel heller ikke noe ønske om å utrette noe, jeg er ikke imponert over menneskeheten generelt, uansett hvilken posisjon eller hvor feit lommebok de har ass, og ikke ville det hjulpet selvfølelsen min å ha en betalt jobb heller gjeeeeesp, jeg trives i mitt eget selskap, har ingenting å bevise for noen andre enn meg selv.

Klart du kan, hoveddiagnosen min er Schizoid Personlighetsfortyrrelse, bi-diagniosen min er generalisert angstlidelse med PTSD som bonus